مرکز آموزش میهن وب هاست

مرکز آموزش میهن وب هاست

آموزش رفع مشکل نام فارسی فایل ها در سی پنل

پرینت این مقاله پرینت این مقاله

فرمت zip یکی از رایج‌ترین روش‌های فشرده‌سازی می باشد که به کمک آن‌ می‌توانید حجم فایل ها را کمتر کرده و به سرعت و سهولت در دسترس دیگران قرار دهید. با این حال، ممکن است در زمان فشرده‌سازی فایل‌هایی که حروف فارسی دارند، با مشکلاتی مانند تغییر نام فایل‌ها مواجه شوید. این مشکل به دلیل استفاده فرمت zip از یونیکد ASCII برای ذخیره نام فایل‌ها، ایجاد می شود. در حالی که حروف فارسی با یونیکد UTF-8 ذخیره می‌شوند. بنابراین، برای حل این مشکل، در صورتی که نیاز به فشرده‌سازی فایل‌هایی با حروف فارسی باشد، می‌توانید از روش‌های دیگری مانند فرمت tar استفاده کنید که از UTF-8 پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه ممکن است کاربران زیادی با این مشکل مواجه شوند، تصمیم گرفته شد در این آموزش راه حل رفع آن به صورت کامل توضیح داده شود. در صورتی که در ویندوز قصد داشته باشید یک یا چند فایل با نام فارسی را با فرمت zip فشرده کنید با خطای زیر مواجه خواهید شد.

رفع مشکل نام فارسی فایل ها در سی پنل
تصویر(1)

حتی اگر با نرم افزارهای فشرده سازی بتوانید فایل های با نام فارسی را با فرمت zip فشرده کنید، بعد از آپلود در هاست و اکسترکت، نام آنها تغییر می کند و قابل استفاده نخواهند بود. برای این منظور می بایست فرمت فایل ها را به tar.gz تغییر دهید.

مشکل نام فایل فارسی در سی پنل
تصویر(2)

جهت رفع مشکل ذکر شده ابتدا در سیستم عامل ویندوز نرم افزار 7zip را نصب کنید. خوشبختانه این نرم افزار رایگان بوده و با مراجعه به سایت رسمی آن می توانید آخرین نسخه منتشر شده را دانلود و نصب نمایید.

بعد از نصب نرم افزار ذکر شده، فایل های موردنظر را انتخاب کرده و سپس روی آنها راست کلیک نمایید. طبق تصویر زیر از منوی نرم افزار 7zip روی گزینه "Add to archive" کلیک نمایید.


تصویر(3)

در پنجره باز شده و از فیلد "Archive format"، فرمت tar را انتخاب کرده و سپس روی "OK" کلیک کنید.


تصویر(4)

بعد از ایجاد فایل با فرمت tar، مجدد روی آن کلیک راست کرده و طبق تصویر زیر گزینه "Add to archive" را انتخاب نمایید.

مشکل نام فارسی فایل ها در سی پنل
تصویر(5)

در پنجره باز شده این بار از "Archive format"، فرمت gzip را انتخاب کرده و سپس روی "OK" کلیک کنید. در نهایت فایل فشرده شما با فرمت "tar.gz" خواهد بود.


تصویر(6)

فایل فشرده با فرمت tar.gz را در سی پنل آپلود و سپس اکسترکت نمایید، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، فایل هایی که دارای نام فارسی هستند در سی پنل به درستی نمایش داده می شوند. 

آموزش رفع مشکل نام فارسی فایل ها در cpanel
تصویر(7)

با استفاده از این آموزش مشکل نام فارسی فایل ها در سی پنل به صورت کامل رفع می گردد.

4/5 از 16 رای