مرکز آموزش میهن وب هاست

مرکز آموزش میهن وب هاست

آموزش استفاده از bitninja-site protection در سی پنل

پرینت این مقاله پرینت این مقاله

BitNinja یک فایروال نرم افزاری می باشد که توانسته است در مدت کوتاهی به موفقیت های زیادی در حوزه تامین امنیت سرورها و سایت ها برسد. BitNinja SiteProtection ماژولی در سی پنل است که از سایت شما در برابر حملات سایبری محافظت می کند. این ابزار دارای یک رابط کاربری بوده و قابلیت های کلیدی BitNinja را برای امنیت وب سایت شما ارائه می کند. در پنل کاربری Site Protection، صاحبان وب‌سایت ها می‌توانند تمام جزئیات امنیتی مربوط به سایت خود را مانیتور نمایند. به عنوان مثال، امکان اسکن بدافزارها و آسیب‌پذیری‌های آن‌ها وجود دارد و برخی از موارد نیز به‌طور خودکار اصلاح می‌شوند. محیط داشبورد این ابزار در سی پنل را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.
آموزش استفاده از bitninja-site protection
تصویر(1)
Site Protection دارای چندین ماژول در برابر هر نوع حمله سایبری مانند حذف بدافزار، حذف فیشینگ، web application firewall، اسکن خارجی، حالت under attack، ابزار CAPTCHA و … می باشد. Site Protection به شما امکان کنترل امنیت وب‌سایت‌ها را داده و در عین حال یک سیستم کاملاً خودکار در اختیار مدیر سایت قرار می‌دهد تا سطح بالایی از محافظت را فراهم کند.
Site Protection بیت نینجا چگونه از سایت شما محافظت می کند:
  • حذف ویروس ها: بک دورها و بدافزارها را شناسایی و از سایت شما حذف می کند.

  • Website hardening: آسیب پذیری های وب سایت های شما را اصلاح و آنها را غیرقابل نفوذ می کند.

  • نظارت بر امنیت به صورت 24 ساعته: تمام گزارش‌های سایت شما به‌طور مداوم توسط Site Protection نظارت می‌شوند تا هرگونه تهدیدی را شناسایی کرده و مهاجمان را مسدود کند.

  • حفاظت خودکار: هوش مصنوعی Site Protection به طور فعال به دنبال آسیب پذیری های احتمالی است و سپری برای سایت شما در مقابل حملات و بدافزارها خواهد بود.

  • BitNinja Site Protection به شما اطمینان می دهد که مشتریان و داده های آنها ایمن هستند و سایت همواره در دسترس خواهد بود.

آموزش استفاده از bitninja-site protection در سی پنل
نسخه حرفه ای و پولی ماژول bitninja-site protection به صورت رایگان توسط میهن وب هاست در هاست های سی پنلی در دسترس کاربران قرار گرفته است. برای استفاده از این ماژول ابتدا وارد هاست خود شده و سپس روی گزینه BitNinja - Site Protection کلیک کنید.
آموزش استفاده از bitninja-site protection در سی پنل
تصویر(2)
طبق تصویر زیر برای ورود به BitNinja Site Protection، روی گزینه "LOGIN" کلیک نمایید.
آموزش bitninja-site protection
تصویر(3)
صفحه داشبورد Site Protection به صورت زیر برای شما نمایش داده می شود که شامل بخش های مختلفی است. در ادامه هر کدام توضیح داده می شوند.
آموزش اسکن سایت توسط bitninja-site protection
تصویر(4)
در صفحه اول و بخش "Dashboard" می توانید رتبه ای که از لحاظ ایمن بودن، فایروال bitninja به سایت شما داده است را مشاهده کنید. در همین بخش نمواردی مانند Anti-Malware، Website Vulnerabilities، Phishing Monitor و… که توسط فایروال بررسی شده اند مشخص می باشند.
استفاده از bitninja-site protection در سی پنل
تصویر(5)
ابزار ANTI-MALWARE
از این ابزار برای اسکن کدهای مخرب موجود در فایل های سایت استفاده می شود. سایت های شما دائما از نظر فعالیت های مخرب نظارت می شوند. اسکن سایت به صورت زمانبندی شده انجام می شود اما می توانید از اسکن دستی نیز استفاده کنید. در سمت راست پنل کاربری نیز فایل هایی که مخرب شناسایی شده اند، قابل مشاهده هستند.
شناسایی فایل های مخرب با bitninja-site protection
تصویر(6)
ابزار WEBSITE VULNERABILITIES (شناسایی آسیب پذیری های سایت)
آسیب پذیری های وب سایت از نقاط ضعف یک وب سایت هستند. از طریق این آسیب پذیری ها، هکرها، بات‌نت‌ها یا سایر موارد مخرب می‌توانند به سیستم شما دسترسی پیدا کنند، داده‌ها را به سرقت ببرند، بدافزار آپلود کنند یا فعالیت‌های مخرب دیگری انجام دهند. به همین دلیل اسکن آسیب پذیری وب سایت بسیار مهم است. در بخش WEBSITE VULNERABILITIES به صورت خودکار اسکن سایت انجام شده و هر گونه حفره امنیتی به صورت گزارش به مدیر سایت نمایش داده می شود.

شناسایی آسیب پذیری های سایت
تصویر(7)
ابزار CAPTCHA PROTECTION
این ابزار از صفحه‌هایی مانند ورود به سیستم محافظت می کند و صرفا به کاربر اصلی و واقعی اجازه ورود می دهد.
محافظت از ورود به سیستم
تصویر(8)
ابزار PHISHING MONITOR
اگر به صورت مداوم از سایت خود محافظت نکنید، وب‌سایت‌های شما در معرض هک و سوء استفاده قرار گرفته و باعث می شود اطلاعات حساس بازدیدکنندگان سایت مانند اطلاعات کارت اعتباری به سرقت برود. با PHISHING MONITOR، اگر دامنه مشکوکی در سایت شما مشاهده گردید، اطلاع رسانی انجام خواهد شد.
ابزار PHISHING MONITOR
تصویر(9)
ابزار BLOCKED BOTNET ATTACKS
این ابزار همانطور که از نام آن مشخص است وظیفه محافظت از سایت شما در برابر حملات بات نت ها را برعهده دارد. بات نت به شبکه ای از رایانه های هک شده گفته می شود که به منظور حمله و کلاهبرداری سایبری از آنها استفاده می شود. داده ها به صورت نمودار و لیست شده به شما نمایش داده می شوند تا در جریان جزئیات حملات قرار بگیرید.

ابزار BLOCKED BOTNET ATTACKS
تصویر(10)
در بخش انتهایی نیز می توانید کشورهایی که از آنها حملات به سایت شما انجام می شود را از روی نقشه جهان مشاهده کنید.
ابزارهای امنیتی bitninja-site protection
تصویر(11)
تب Website Hardening
در بخش اول این تب فایل های قرنطینه شده در تمامی سایت های شما، با جزئیات نمایش داده می شوند. در این بخش نیز اسکن سایت های موجود در هاست به صورت خودکار انجام می شود.
مشاهده فایل های قرنطینه شده در bitninja-site protection
تصویر(12)

ابزار WEBSITE VULNERABILITIES

در این بخش لیست کاملی از آسیب پذیری های شناسایی شده توسط فایروال همراه جزئیات کامل نمایش داده می شود. بعد از مشاهده هر آسیب پذیری، می توانید برای رفع مشکل اقدام کنید.

بررسی آسیب پذیری های شناسایی شده توسط فایروال
تصویر(13)

ابزار Phishing sites

در این بخش لیست دامنه هایی که از طریق سایت شما در حال فیشینگ هستند نمایش داده می شوند. در برخی موارد از طریق تزریق کدهای مخرب، سایت شما به آدرس های دیگری ریدایرکت می شود که در این حالت نیز توسط فایروال شناسایی و در همین بخش می توانید مشاهده کنید.

شناسایی فیشینگ در سایت
تصویر(14)

تنظیمات فایروال

طبق تصویر زیر روی گزینه "PROFILE" و سپس "SETTINGS" (شماره 1) کلیک نمایید. از منوی سمت چپ گزینه "User Profile" (شماره 2) را انتخاب کنید. هم اکنون از بخش "PERSONAL DATA" (شماره3) می توانید نام، ایمیل اصلی، ایمیل پشتیبانی و شماره تماس را ویرایش نمایید.

آموزش فایروال bitninja-site protection
تصویر(15)

در همین صفحه کمی به پایین اسکرول کنید. از بخش "PASSWORD" می توانید رمز عبور جهت ورود به داشبورد فایروال را تغییر دهید.

ابزارهای امنیتی ارائه شده در bitninja-site protection
تصویر(16)

در انتهای صفحه نیز بخش تنظیمات مربوط به نوتیفیکیشن ها قرار دارد که طبق نظر خود می توانید آن ها را تغییر دهید.

تنظیمات امنیتی bitninja-site protection
تصویر(17)
 

بخش بعدی "TRUST SEAL" می باشد. از این گزینه می توانید برای قرار دادن نماد اعتماد فایروال در سایت استفاده کنید. قرار دادن این نماد در سایت باعث جلب اعتماد کاربران می شود. نماد را می‌توانید در فوتر سایت یا صفحه ای که کاربران در آن اطلاعات حساس خود را وارد می کنند، قرار دهید.
قرار دادن نماد اعتماد در سایت
تصویر(18)

از بخش "PROTECTION DETAILS" نیز می توانید جزئیات مربوط به ابزارهای امنیتی فعال برای سایت خود را مشاهده کنید.

مشاهده جزئیات مربوط به ابزارهای امنیتی فعال در فایروال
تصویر(19)
 
5/5 از 7 رای