مرکز آموزش میهن وب هاست

مرکز آموزش میهن وب هاست

انتقال محتویات سایت از جوملا به وردپرس

پرینت این مقاله پرینت این مقاله

 اگر از آن دسته افراد هستید که از سیستم مدیریت محتوای جوملا استفاده می کنید و علاقه مند هستید تا سایت خود را بصورت کامل از جوملا به وردپرس منتقل کنید (فرض بر این است که وردپرس و جوملا در یک هاست نصب شده اند، جهت انتقال مطالب سایت جوملایی از سرور دیگر به وردپرس که در سرور مجزایی قرار دارد، می بایست سرور مبدا قابلیت ریموت به دیتابیس را داشته باشد) حتما در ادامه با ما همراه باشید. دلایل مختلفی دارد که وبمسترها را علاقمند می کند سایت خود را از جوملا به وردپرس منتقل کنند، محبوبیت، بروز بودن، سادگی و همچنین دسترسی به تعداد زیادی از افزونه ها و قالب های رایگان می تواند مهمترین دلایل انتخاب این سیستم مدیریت محتوای بسیار محبوب باشد. اگر عملیات انتقال به درستی صورت نگیرد، ممکن است سایت شما به کلی نابود شود. در ادامه، روش زیر به شما کمک خواهد کرد تا به صورت کامل سایت خود را از جوملا به وردپرس منتقل نمایید.
ابتدا لازم است یک ساب دامنه ایجاد کنید و سپس در ساب دامنه مذکور ورد پرس خام نصب نمایید. پس از اینکه سایت به درستی از جوملا به وردپرس منتقل شد و مشکلی وجود نداشت با تغییر مسیر نصب وردپرس و انتقال آن به دایرکتوری اصلی سایت یعنی همان مسیر public_html عملیات انتقال از جوملا به وردپرس انجام می پذیرد.
جهت انتقال اطلاعات از جوملا به وردپرس نیاز است افزونه FG Joomla to WordPress را در وردپرس نصب نمایید.
پس از فعال کردن افزونه، به قسمت ابزار ها و سپس درون ریزی بروید. آنگاه لیستی از ابزارهای در دسترس درون ریزی را مشاهده خواهید کرد. در لیست، ابزار های موجود (Joomla (FG را می توانید مشاهده نمایید. سپس مطابق تصویر زیر، بر روی دکمه اجرای درون‌ریز کلیک کنید.
http://learn.mihanwebhost.com/upload1/mwh/%D8%AC%D9%88%D9%85%D9%84%D8%A7%20%D8%A8%D9%87%20%D9%88%D8%B1%D8%AF%20%D9%BE%D8%B1%D8%B3%202.png
 تصویر(1)
با انتخاب " اجرای درون‌ریز " وارد صفحه تنظیمات افزونه انتقال از جوملا به وردپرس خواهید شد. مطابق تصویر زیر، می بایست اطلاعات دیتابیس سایت جوملایی خود را وارد نمایید، اطلاعات دیتابیس جوملا در فایل configuration.php قرار دارد، اگر جوملا را در روت هاست نصب کرده اید مسیر این فایل همان صفحه اول روت هاست و یا Public_html می باشد. البته ممکن است به دلایل امنیتی مسیر آن را تغییر داده باشید که می بایست با جستجو در هاست آن را بیابید.

http://learn.mihanwebhost.com/upload1/mwh/%D8%AC%D9%88%D9%85%D9%84%D8%A7%20%D8%A8%D9%87%20%D9%88%D8%B1%D8%AF%20%D9%BE%D8%B1%D8%B3%203.png
 تصویر(2)
توضیحات مربوط به فیلدهای مشخص شده  در تصویر فوق به شرح زیر است:
Hostname: در این فیلد به صورت پیش فرض نام localhost قرار دهید
Port: این فیلد مربوط به پورت دیتابیس است که عموما 3306 می باشد.
Database: در این فیلد نام پایگاه داده ای که برای سایت جوملایی خود ایجاد کرده اید را وارد نمایید.
Username: در این فیلد نام یوزر پایگاه داده ای که برای سایت جوملایی خود ایجاد کرده اید را وارد نمایید.
Password: در این فیلد نیز پسورد پایگاه داده ای که برای سایت جوملایی خود ایجاد کرده اید را وارد نمایید.
Joomla Table Prefix: در نهایت، این فیلد مربوط به پیشوند جداول مورد استفاده در جوملا است که در زمان نصب آن را وارد کرده اید. پیشوند جداول دیتابیس سایت جوملایی شما در فایل configuration.php و در مقابل رکورد public $dbprefix قرار دارد.
همچنین می توانید اطلاعات پایگاه داده را از بخش مدیریت وب سایت جوملایی خود، در زیر زبانه ی Global Configuration » Server دریافت نمایید.
پس از وارد نمودن اطلاعات دیتابیس صفحه تنظیمات افزونه را اسکرول نمایید تا تنظیمات بخش “Behavior” را مشاهده کنید.
 گزینه های مربوط به Behavior شامل موارد زیر است:
Import Introtext: در این بخش می توانید مشخص کنید که صرفاً بخشی یا کل مطالب از جوملا به وردپرس منتقل شود.
Archived Posts: انتقال محتویات آرشیو شده در سایت جوملا
Import as published posts انتقال پست ها و انتشار آن ها در سایت
Import as drafts: انتقال پست ها بصورت پیش نویس، که پس از پایان انتقال می توانید آنها را منتشر نمایید.
Not imported: با انتخاب این گزینه پست ها منتقل نمی شوند.
Medias: انتقال فایل های رسانه مانند عکس ها و ویدئوها

نکته: برای انتقال همه محتویات رسانه، گزینه ی “Force media import. Keep unchecked except if you had previously some media download issues” را حتما انتخاب کنید.

Meta keywords: با انتخاب این گزینه می توانید متای کلمات کلیدی که در جوملا قرار دارند را به عنوان برچسب در وردپرس منتقل کنید.
Create pages: با انتخاب این گزینه، مطالب به جای ارسال به صورت پست، به صورت صفحه بر روی سایت منتشر می شوند.
در نهایت جهت ذخیره تنظیمات و همچنین شروع انتقال اطلاعات، طبق تصویر زیر ابتدا بر روی گزینه "Save Settings" و سپس "Start / Resume the import" کلیک نمایید و منتظر بمانید تا عملیات انتقال از جوملا به وردپرس آغاز شود. با توجه به حجم اطلاعات و داده های موجود در سایت جوملایی، ممکن است این مورد کمی زمانبر باشد.
http://learn.mihanwebhost.com/upload1/mwh/%D8%AC%D9%88%D9%85%D9%84%D8%A7%20%D8%A8%D9%87%20%D9%88%D8%B1%D8%AF%20%D9%BE%D8%B1%D8%B3%204.png تصویر(3)

بعد از انتقال کامل مطالب، عنوان Import Completed نمایش داده می شود که نشان از موفقیت آمیز بودن عملیات انتقال سایت از جوملا به وردپرس خواهد بود.
در نهایت جهت تعمیر لینک ها، می بایست تغییراتی در پیوندهای یکتا صورت گیرد. به همین منظور، مطابق تصویر زیر در قسمت "After the migration" بر روی دکمه "Modify internal links" کلیک کنید.
http://learn.mihanwebhost.com/upload1/mwh/%D8%AC%D9%88%D9%85%D9%84%D8%A7.pngتصویر(4)
3.5/5 از 2 رای