مرکز آموزش میهن وب هاست

مرکز آموزش میهن وب هاست

آموزش تصویری تغییر دامنه در پرستاشاپ (دامنه اصلی)

پرینت این مقاله پرینت این مقاله

تغییر دامنه یک سایت ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. ممکن است در ابتدای راه دامنه ای را انتخاب کرده باشید اما در ادامه با پیشرفت سایت تمایل داشته باشید نام جذاب تر و متفاوتی را بر روی سایت خود قرار دهید. در سیستم های مدیریت محتوا ممکن است این کار کمی پیچیده به نظر می رسد، اما اینطور نیست. اگر یک سایت فروشگاهی با پرستاشاپ راه اندازی کرده اید و قصد دارید هم اکنون دامنه اصلی سایت خود را تغییر دهید می بایست تغییراتی را در تنظیمات سایت و یا دیتابیس سایت خود ایجاد کنید. آیا تمایل دارید دامنه اصلی سایت فروشگاهی خود را که با PrestaShop ایجاد کرده اید، تغییر دهید؟ آیا نگران شکسته شدن لینک های سایت خود هستید؟ تغییر دامنه اصلی Prestashop آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. در این آموزش نحوه تغییر دامنه اصلی پرستاشاپ توضیح داده می شود. در این آموزش توضیح داده خواهد شد که به چه صورت تغییر دامنه اصلی را در پرستاشاپ انجام دهید تا سایت از دسترس خارج نشود.

آنچه شما نیاز دارید

قبل از شروع این آموزش به موارد زیر نیاز دارید:

  • دسترسی به داشبورد مدیریت PrestaShop

  • دسترسی به پنل مدیریت هاست

گزینه 1 - تغییر نام دامنه PrestaShop از طریق داشبورد مدیریت

مطابق با تصویر زیر وارد داشبورد PrestaShop شده و بر روی دکمه "Preferences" کلیک کنید.

تصویر (1)

در بخش "Preferences" بر روی گزینه "SEO & URLs" کلیک نمائید


تصویر (2)

به پایین اسکرول کنید، بخش "SET SHOP URL" را پیدا خواهید کرد. در کادر متنی "Shop domain" (شماره 1) و "SSL domain" (شماره 2) نام دامنه جدیدی را که می خواهید PrestaShop از آن استفاده کند تایپ کنید.

توجه: مقدار "BASE URL" را تغییر ندهید مگر اینکه شما PrestaShop را به یک پوشه دیگر انتقال داده باشید. به عنوان مثال، اگر Prestashop را در دایرکتوری ریشه (معمولا public_html) نصب کرده اید، URL اصلی باید / باشد. اگر شما PrestaShop را در یک زیر پوشه (مثلا public_html / prestashop) نصب کردید، URL اصلی سایت شما بصورت domain.com/prestashop خواهد بود.

پس از آن که بر روی دکمه "Save" (شماره 3) کلیک کردید دامنه PrestaShop تغییر می کند و بروزرسانی انجام می شود.

تصویر (3)

گزینه 2 - تغییر نام دامنه در PrestaShop با استفاده از phpMyAdmin

یک راه دیگر برای تغییر دامنه PrestaShop این است که از phpMyAdmin استفاده کنید. وارد پنل هاست خود شوید (سی پنل یا دایرکت ادمین) و سپس بر روی phpMyAdmin کلیک کنید.

پس از باز شدن phpMyAdmin، پایگاه داده PrestaShop خود را انتخاب کنید.


تصویر (4)

جدولی با نام "configuration" (شماره 1) را پیدا کرده و بر روی دکمه "Browse" (شماره 2) کلیک کنید.


تصویر (5) 

جهت ویرایش فیلدهای "PS_SHOP_DOMAIN" (شماره 1) و "PS_SHOP_DOMAIN_SSL" (شماره 2) و تغییر مقادیر آنها مطابق با تصویر زیر بر روی دکمه "Edit" (شماره 3) کلیک کنید.

 


تصویر (6)

نام دامنه قدیمی را با نام دامنه جدید (شماره 1) خود جایگزین کنید و بر روی دکمه "GO" (شماره 2) کلیک نمائید. لطفا توجه داشته باشید که شما باید نام دامنه قدیمی را با نام دامنه جدید خود در هر دو فیلد PS_SHOP_DOMAIN و PS_SHOP_DOMAIN_SSL جایگزین کنید. پس از آن، PrestaShop با نام دامنه جدید شما به روز می شود.


تصویر (7)

هم اکنون توانسته اید دامنه اصلی PrestaShop را تغییر دهید. حالا شما می توانید با دامنه جدید سایت خود را مدیریت و گسترش دهید.

5/5 از 2 رای