مرکز آموزش میهن وب هاست

مرکز آموزش میهن وب هاست

نحوه اتصال اکانت ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار mail ویندوز

پرینت این مقاله پرینت این مقاله

ممکن است چک کردن ایمیل ها از طریق Webmail یا هاست کمی سخت و زمانبر باشد. همچنین ممکن است شما دارای چندین اکانت ایمیل باشید و بررسی همزمان آنها در Webmail امکان پذیر نباشد، لذا برای رفع این محدودیت، نرم افزارهای مدیریت ایمیل مانند OutLook و ... ارائه شده اند تا شما را قادر سازند همزمان چندین اکانت ایمیل را بررسی کنید و به محض دریافت ایمیل، آن را مشاهده نمایید.

برای استفاده از نرم افزارهای مدیریت ایمیل، ابتدا لازم است آنها را در ویندوز نصب کنید، اما غالباً نرم افزار Mail در ویندوز به صورت پیشفرض نصب شده و کافی است طبق آموزش زیر ایمیل یا ایمیل های خود را به آن متصل نمایید:

ابتدا طبق تصویر، زیر کلمه Mail را در ویندوز جستجو کنید و سپس روی آیکن نرم افزار کلیک نمایید.

 اتصال اکانت ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار mail ویندوز

تصویر(1)

طبق تصویر زیر روی گزینه "Other account" کلیک کنید.

مشاهده ایمیل های هاست در ویندوز

تصویر(2)

در مرحله بعد اطلاعات ورود به اکانت ایمیل خود را وارد نمایید و سپس روی گزینه "Sign in" کلیک کنید.

آموزش نرم افزار mail ویندوز

تصویر(3)

در پنجره "Internet email account" باید تمام فیلد های مشخص شده پر شود، که در ادامه توضیح مختصری در مورد هر فیلد ارائه می گردد:

Email address : ایمیل خود را در این فیلد وارد نمایید.

User name : مجدد ایمیل خود را در این فیلد وارد نمایید.

Password : پسورد ایمیل خود را در این فیلد وارد نمایید.

 Account name: در این فیلد می بایست یک نام دلخواه برای اکانت ایمیل موردنظر تعریف کنید، پیشنهاد می شود نام ایمیل خود را در این فیلد وارد نمایید.
Incoming mail server: در این فیلد باید آدرس میل سرور ایمیل را وارد کنید. مثلاً اگر آدرس دامنه شما example.com است آدرس میل سرور آن mail.example.com می باشد.

Account type: در این قسمت باید نوع پروتکل ایمیلی که قصد دارید استفاده نمایید را انتخاب کنید، معروف ترین پروتکل های ارسال و دریافت ایمیل imap و pop3 می باشند. پیشنهاد می شود پروتکل IMAP4 را از منوی کشویی انتخاب نمایید.
آموزش پروتکل های ایمیل POP3 ،SMTP و IMAP

Outgoing smtp email server : در این فیلد باید آدرس میل سرور برای ایمیل های خروجی هاست را وارد نمایید، این آدرس به صورت پیشفرض همان mail.example.com است (به جای example.com، نام دامنه خود را قرار دهید) که برای Incoming mail server وارد کرده اید.

تنظیمات اتصال ایمیل هاست به نرم افزار mail ویندوز

تصویر(4)

جهت مشاهده مشخصات دقیق هر اکانت ایمیل می توانید به بخش Email Accounts در کنترل پنل هاست مراجعه و طبق تصویر زیر روی گزینه "Connect Devices" کلیک نمایید.

مشاهده اطلاعات اکانت ایمیل در سی پنل
تصویر(5)

در صورتی که اطلاعات وارد شده در فیلدهای فوق صحیح باشد، طبق تصویر زیر عبارت موفقیت آمیز بودن اتصال ایمیل اکانت به نرم افزار Mail نمایش داده می شود. 
هم اکنون اتصال ایمیل اکانت به نرم افزار Mail برقرار است و می توانید ایمیل های خود را از طریق نرم افزار مدیریت نمایید. 

اتصال اکانت ایمیل سی پنل به نرم افزار mail ویندوز10
تصویر(6)

5/5 از 5 رای