مرکز آموزش میهن وب هاست

مرکز آموزش میهن وب هاست

16 دلیل اسپم شدن ایمیل ها

پرینت این مقاله پرینت این مقاله

ایمیل راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان هدف و افزایش فروش می باشد. تقریباً 60 درصد کاربران اعتقاد دارند ایمیل های بازاریابی بر خرید آنها تأثیر می گذارد. با این حال، با تشدید قوانین حفظ حریم خصوصی، ورود ایمیل های شما به اینباکس گیرنده ها سخت تر می شود.
اگر ایمیل های شما در پوشه اسپم کاربران قرار می گیرد، نگران نباشید، با پیروی از روشهایی ساده، می توانید نه تنها اطمینان حاصل کنید که ایمیل های شما به اینباکس گیرنده ها وارد می شوند، بلکه تاثیر مثبتی بر فروش شما نیز خواهند داشت.
در این مقاله، توضیح داده می شود که چرا ایمیلها در پوشه اسپم قرار می گیرند و شما چه کارهایی برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها می توانید انجام دهید.
تصویر(1)
چرا هرزنامه برای بازاریاب های ایمیلی مشکل ساز است
برآوردها نشان می دهد که بین سالهای 2019 تا 2023 هر روز 60 میلیارد ایمیل هرزنامه ارسال می شود. بدیهی است که کاربران از این سیل هرزنامه استقبال نمی کنند. با این حال، این نیز یک مشکل عمده برای بازاریابی ایمیلی است. حداکثر تا 20 درصد ایمیل ها هرگز به صندوق ورودی گیرنده نمی رسند و این باعث می شود شما به مخاطب خود دسترسی پیدا نکنید.
هر ایمیلی که در هرزنامه قرار می گیرد، مقداری از بودجه شما تلف می شود.
خوشبختانه کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا از اسپم شدن ایمیل های خود جلوگیری کنید. بیشتر آنها کاملاً ساده هستند. در بخش بعدی، برخی از رایج ترین دلایل اسپم شدن ایمیل های ارسالی بررسی خواهد شد و خواهید دید كه چگونه می توان از اسپم شدن ایمیل ها جلوگیری کرد.
چرا ایمیل های من به اسپم می روند؟
دلایل بی شماری وجود دارد که ممکن است ایمیل ها به عنوان هرزنامه شناخته شوند، از کلمات کلیدی که باعث فیلترهای هرزنامه می شوند تا مجوزهای نادرست که باعث اسپم شدن ایمیل های ارسالی می شوند، جزء این موارد هستند. در ادامه برخی از رایج ترین موارد مرور می شوند:
  1. گیرندگان، ایمیل های شما را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کرده اند.

  2. شما از کدهای HTML به درستی استفاده نمی کنید.

  3. موضوعات ایمیل شما گمراه کننده هستند یا حاوی عوامل محرک اسپم فیلتر می باشند.

  4. شما از گیرندگان خود اجازه ندارید.

  5. حساس شدن Spam Filtersها به محتوای ایمیل شما

  6. شما از پیوند لغو اشتراک در انتهای ایمیل خود استفاده نکرده اید.

  7. اطلاعات "From" ایمیل شما اشتباه یا گمراه کننده است.

  8. شما احراز هویت ایمیل را تنظیم نکرده اید.

  9. شما در حال ارسال پیوستهای بسیار زیادی همراه با ایمیل هستید.

  10. آیپی ارسال ایمیل شما به عنوان اسپم شناسایی شده است.

  11. ارسال ایمیل به آدرس های غیرفعال.

  12. اشتباهات خود را در ارسال ایمیل های مختلف تکرار می کنید.

  13. پیوند دادن به وب سایت های مخرب و گمراه کننده.

  14. از تصاویر زیادی استفاده می کنید (یا میزان متن با تصاویر تناسب ندارد).

  15. افزایش ناگهانی تعداد پیام های ارسالی ایمیل.

  16. از آدرس ایمیل های مبهم و بی معنی استفاده می کنید.

1. گیرندگان، ایمیل های شما را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کرده اند
اولین و بارزترین دلیل اسپم شدن ایمیل های شما این است که گیرندگان، ایمیل های شما را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کرده اند.
تصویر(2)
حتی اگر محتوای شما قوی باشد و گیرنده صریحاً به شما اجازه ارسال ایمیل را بدهد، ممکن است باز هم تصمیم بگیرد که ایمیل شما را به عنوان هرزنامه علامت گذاری نماید تا صندوق ورودی خود را از ایمیل های کم اهمیت پاکسازی کند.
همچنین ممکن است کاربران فراموش کرده باشند که چرا در خبرنامه سایت شما عضو شده اند یا ممکن است فکر کنند که اشتباه کرده اند.
تصویر(3)
متاسفانه، اگر تعداد زیادی از ایمیل های شما توسط کاربران پرچم گذاری شوند، می توانند باعث شوند فیلترهای هرزنامه آدرس ایمیل شما را پرچم گذاری کرده و ایمیل های شما به صورت خودکار اسپم شناخته شوند.
لذا ایمیل های شما ممکن است حتی برای کاربرانی که در گذشته آدرس ایمیل شما را پرچم گذاری نکرده اند، اسپم شناخته شود. این موضوع به ویژه در سرویس دهنده های ایمیل مانندGmail ،Outlook ،Yahoo و سایر سرویس دهنده های دارای الگوریتم های هوش مصنوعی صادق است.
پس از ارسال ایمیل، کار زیادی نمی توانید انجام دهید تا مانع از علامت گذاری ایمیل خود به عنوان هرزنامه شوید.
کار درست این می باشد که که مطمئن شوید محتوای شما بدون مشکل است و تمامی قوانین ارسال ایمیل را رعایت کرده اید تا از اسپم شدن ایمیل های ارسالی خود توسط سرویس دهنده های ایمیل جلوگیری کنید.
2. شما از کدهای HTML به درستی استفاده نمی کنید.
اگرچه ایمیل های صرفا متنی کاملاً ساده هستند، اما ممکن است برای برخی از مشاغل مانند فروشگاه های آنلاین گزینه مناسبی نباشند. زیرا در مقایسه با ایمیل هایی که شامل شعارهای برند تجاری، تصاویر محصولات و سایر عناصر HTML است، منجر به تعامل کمتری می شوند.
با این حال، هنگام وارد کردن کدهای HTML در پیام های خود، رعایت برخی از قوانین ساده برای اطمینان از اینکه ایمیل های ارسالی شما اسپم نمی شوند، مهم است.
حداکثر عرض ایمیل خود را بین 600 تا 800 پیکسل تنظیم کنید. این مورد تضمین می کند که ایمیل به اندازه کافی واضح است و به راحتی می توان آن را خواند.
کد خود به ویژه CSS ها را تا حد ممکن تمیز و سبک نگه دارید. علاوه بر این، از JavaScript و Flash کاملاً خودداری کنید. این فایل ها ممکن است توسط سرویس های اسپم فیلتر، به عنوان عواملی برای حمله به کاربران و تزریق کدهای مخرب در سیستم کاربران تشخیص داده شوند. همچنین بسیاری از سرویس گیرندگان ایمیل از این نوع فایل ها پشتیبانی نمی کنند.
اطمینان حاصل کنید که پیام های شما در موبایل به خوبی نمایش داده می شود. به طور کلی ایده خوبی است که صفحات طراحی شده برای موبایل دارای حجم کمی باشند. از تصویر کوچک استفاده کنید و دکمه ها را به صورت واضح نمایش دهید تا کاربر ارتباط بهتری با ایمیل شما برقرار کند.
توجه به فونت ایمیل ارسالی نیز بسیار مهم است، باید مطمئن شوید فونت هایی که انتخاب می کنید کاملاً خوانا هستند. Arial ، Verdana و Georgia همگی گزینه های خوبی می باشند.
در آخر، در ایمیل خود از متن بیشتری استفاده کنید و مقدار کدهای HTML خود را به حداقل برسانید. 
تصویر(4)
3. موضوعات ایمیل شما گمراه کننده هستند یا حاوی عوامل محرک اسپم می باشند
موضوعات ایمیل معمولاً اولین برداشتی است که کاربر از پیام شما دریافت می کند، بنابراین باید توجه را به خود جلب کرده و خواننده را فریب داده تا ایمیل را باز کند. با این حال، آنها باید صادقانه باشند. طبق قانون CAN-SPAM، یک عنوان گمراه کننده فقط از نظر اخلاقی ناپسند نیست، بلکه خلاف قانون نیز می باشد.
به گزارش لایتموس، بیش از نیمی از دریافت کنندگان ایمیل، بعد از مشاهده عنوان ایمیل احساس می کنند در حال فریب خوردن هستند. همین موضوع کافی است تا کاربر بدون آنکه ایمیل را باز کند آن را به پوشه اسپم منتقل نماید و برخی کاربران نیز اشتراک خبرنامه شما را لغو کنند.
تصویر(5)
در زیر چند نمونه برای روشن شدن موضوع آورده شده است:
  • RE یا FW. موضوع ایمیل خود را با "RE" شروع نکنید، مگر اینکه بخواهید به سوالات کاربران پاسخ دهید. این یک ترفند برای بدست آوردن اشتراک است. به همین ترتیب، استفاده از "FW" می تواند باعث شود که شخص فکر کند شما را می شناسد.

  • پیام های شخصی یا سوالات اصلی و موضوعاتی مانند "آیا تلفنم را پیش شما جا گذاشتم؟" یا "آیا شما در مورد فلان موضوع چیزی شنیدید؟" در عنوان نباشد.

  • ادعاهای بیش از حد هیجان انگیز برای بعضی از موضوعات لزوما دروغ نیستند اما ممکن است توسط کاربران نوعی دروغ به نظر برسند. به طور کلی می بایست عنوان ایمیل ارسالی با متن ایمیل کاملا مطابقت داشته باشد.

موضوع انتخابی و متن ایمیل شما نیز باید حرفه ای باشد. این بدان معنی است که نباید در موضوع و متن ایمیل شما غلط املایی یا نگارشی وجود داشته باشد. ابزار رایگان Grammarly می تواند املاء، دستور زبان و علائم نگارشی موجود در ایمیل شما را به طور خودکار بررسی کرده و در صورت مشاهده موردی که باعث حساس شدن فیلترهای هرزنامه شود، به شما هشدار خواهد داد.
اکنون می دانید که از چه موضوعاتی اجتناب کنید، اما همچنان می بایست مشترکان را ترغیب کنید تا پیام های شما را باز کرده و مطالعه نمایند. Hubspot چند توصیه عالی برای ایجاد عناوین قوی دارد:
  • با افعال اکشن شروع کنید.

  • احساس فوریت و اهمیت ایجاد کنید، اما باز هم سعی نکنید کاربر را گمراه نمایید.

  • یک سوال جالب یا قانع کننده مطرح کنید.

تصویر(6)
4- شما از گیرندگان خود مجوز ندارید
قوانین حریم خصوصی آنلاین مانند GDPR ایجاب می کند برای ارسال ایمیل به کاربران، مجوز صریح دریافت کنندگان را داشته باشید. این بدان معنا است که شما نمی توانید به سادگی لیست های ایمیل را خریداری کنید تا به مجموعه ای از مخاطبین دسترسی سریع داشته باشید (همچنین به دلایل دیگر، از جمله هدف گذاری ضعیف، ایده خوبی نیست).
با این حال، حتی کاربرانی که آدرس ایمیل خود را در سایت شما ارائه می دهند، باید صریحاً به شما بگویند که می خواهند از شما ایمیل دریافت کنند، به ویژه اگر شهروندان اتحادیه اروپا باشند. می توانید در هنگام ایجاد حساب کاربری یا در فرم تماس از کاربران اجازه بگیرید یا یک کادر انتخابی در فرم ها قرار دهید که کاربران برای نشان دادن تمایل خود به دریافت ایمیل از شما، آن را علامت بزنند.
این روزها افراد ایمیل های زیادی دریافت می کنند و اگر پیام های شما به ناگهان در صندوق ورودی شخصی ظاهر شود، در صورتی که شخص از شما درخواست دریافت ایمیل نکرده باشد، به احتمال زیاد ایمیل شما را بعنوان هرزنامه علامت گذاری می کند.
5. حساس شدن Spam Filtersها به محتوای ایمیل شما
فیلترهای هرزنامه، کلمات خاص (یا ترکیب کلمات) را بررسی می کنند. اگر یک ایمیل دارای ویژگی های حساسیت زا باشد، می تواند در پوشه های هرزنامه قرار گیرد. برخی از کلمات کلیدی که می توانند فیلتر هرزنامه را حساس کنند، شامل موارد زیر هستند:
  • "رایگان"

  • "پایین ترین قیمت"

  • "درآمد اضافی"

  • "پول مفت"

  • "بدون هزینه"

  • چند علامت تعجب یا علامت دلار پشت سر هم

  • کلماتی با فاصله یا علائم نگارشی غیرضروری

  • کلماتی که تمام حروف آن به صورت بزرگ نوشته است

  • حیرت انگیز

  • چک یا حواله

  • اینجا کلیک کنید

  • تبریک می گویم

  • دوست عزیز

  • فقط برای ($)

  • پیشنهاد عالی

  • ضمانت

  • افزایش فروش

  • اکنون سفارش دهید

  • بی خطر

  • تبلیغ ویژه

  • این هرزنامه نیست

  • برنده

به طور کلی، این موارد کلماتی هستند که یا به شدت مورد استفاده قرار می گیرند یا به وضوح برای دور زدن فیلترهای اسپم (مانند فضاهای اضافی) طراحی شده اند. توجه داشته باشید استفاده از تعداد کمی از این کلمات لزوماً باعث اسپم شدن ایمیل های ارسالی شما نمی شود، اما استفاده بیش از حد از آنها ممکن است مشکل ساز شود.
تصویر(7)
مطمئناً اجتناب از برخی از این کلمات کلیدی دشوار است، به ویژه اگر ایمیل های تجاری یا مالی ارسال می کنید. برای حل این مشکل، می توانید از زبان متنوعی استفاده کنید و سعی کنید در مورد نحوه بیان عبارات خلاق باشید.
6. شما از پیوند لغو اشتراک در انتهای ایمیل خود استفاده نکرده اید
قوانینی مانند CAN-SPAM در ایالات متحده به وضوح بیان می کنند که ایمیل های شما باید شامل روش روشنی برای لغو اشتراک باشند. علاوه بر این، اگر کسی بر روی پیوند لغو اشتراک کلیک کند، باید این درخواست را طی 10 روز پیگیری کنید و نمی توانید کاربر را مجبور به دریافت ایمیل نمایید.
اگرچه این امر به نظر گزینه بدی می رسد (چرا می خواهید به مردم فرصت لغو اشتراک دهید؟)، اما در واقع می تواند نتیجه معکوس داشته باشد، به شرط آنکه محتوای شما قوی گردد. ارائه راهی آسان به مردم برای خارج شدن از لیست مشترکان شما نشان دهنده قابل اعتماد بودن برند شما است.
از طرف دیگر، پنهان کاری یا عدم ارائه گزینه لغو اشتراک، باعث بی اعتمادی کاربران می شود. 
7. اطلاعات "From" ایمیل شما اشتباه یا گمراه کننده است
یک دلیل اصلی که ممکن است ایمیل های شما در هرزنامه قرار بگیرند، اطلاعات نادرستی است که در بخش "From" ایمیل وارد می کنید. "From" صحیح به کاربران این اطمینان را می دهد که ایمیل از منبع معتبری ارسال شده است. "From" نباید گمراه کننده و نادرست باشد. در برخی موارد، ممکن است ابزاری در سایت شما مانند یک پلاگین فرم تماس با ما، ارسال ایمیل های "جعلی" با "From" نادرست داشته باشد که باعث گردد سرویس های اسپم فیلتر به ایمیل های ارسالی شما حساس شده و آن ها را اسپم تشخیص دهند.
اگر ایمیل های فرم تماس شما به عنوان هرزنامه پرچم گذاری می شوند، رفع این مشکل معمولاً ساده است. برای رفع مشکل می بایست تنظیمات فرم تماس خود را بررسی کنید و اطلاعاتی صحیحی در بخش "From" آن وارد نمایید یا از آموزش زیر استفاده کنید:
آموزش فوق برای سایت های وردپرسی است، اما برای سایر پلتفرم ها نیز روش های مشابهی وجود دارد.
تصویر(8)
8. شما احراز هویت ایمیل را تنظیم نکرده اید
احراز هویت در سرویس های ارسال ایمیل باعث می شود تا اعتبار سرویس ایمیل شما بسیار بالا رفته و مورد تایید اسپم فیلترها نیز قرار گیرد. در اکثر پنل های معتبر هاست گزینه های مربوط به ایجاد رکوردهای احراز هویت موجود است و می توانید از آنها استفاده کنید.
انواع مختلفی از تأیید اعتبار ایمیل وجود دارد که اصلی ترین آنها عبارتند از:
  •  DomainKey (DKIM)

  • Sender Policy Framework (SPF)

  •  DMARC

DKIM یک کلید رمزگذاری و امضای دیجیتال برای تأیید ایمیل ارائه می دهد، در حالی که SPF با تأیید آدرس IP فرستنده، اطمینان حاصل می کند که مبدا ارسال ایمیل، معتبر است. DMARC کمی متفاوت است. DMARC یا Domain-based Message Authentication, Reporting, and Conformance پروتکلی است که با استفاده از الگوریتم های SPF و DKIM، برای احراز هویت و جلوگیری از جعل ایمیل استفاده می‌شود.
برای ایجاد رکوردهای SPF, DKIM و DMARC در سی پنل لطفا آموزش زیر را مطالعه کنید:
9. شما در حال ارسال پیوستهای بسیار زیادی همراه با ایمیل هستید
پیوست ها یک پرچم قرمز بزرگ برای اکثر فیلترهای هرزنامه هستند. به این دلیل که فایلها می توانند منبع ساده ای برای بدافزارها و ویروس ها باشند. قاعده کلی این است که به هیچ وجه فایل پیوستی در ایمیل و به ویژه در خبرنامه ها ارسال نکنید. اگر نیازی به ارسال پیوست دارید، مطمئن شوید که گیرنده از این موضوع آگاه است لذا تعداد پرونده هایی را که به یک ایمیل پیوست می کنید به حداقل برسانید.
اگر می خواهید یک سند یا پرونده را به یک ایمیل ضمیمه کنید، امن ترین راه حل این است که ابتدا آن را در یک سرویس ذخیره سازی ابری مانند Google Drive یا Dropbox بارگذاری کنید. سپس می توانید پیوند پرونده را در ایمیل خود قرار دهید. به این ترتیب، پیام شما از اسپم شدن در امان می ماند.
10. آیپی ارسال ایمیل شما به عنوان اسپم شناسایی شده است
حتی اگر هرگز خودتان هرزنامه ارسال نکنید، اگر آدرس IP شما در گذشته برای ارسال ایمیل اسپم استفاده شده باشد، ایمیل های شما به عنوان اسپم پرچم گذاری می شوند.
اگر از هاست اشتراکی برای ارسال ایمیل استفاده می کنید، ممکن است یک کاربر دیگر در همان سرور، ایمیل های اسپم ارسال نماید، لذا باعث می شود آی پی ارسال ایمیل آن سرور به عنوان اسپم شناخته شود.
در این حال شرکت های ارائه دهنده هاست های اشتراکی همواره تلاش می کنند با رفع بلاک آی پی های ارسال ایمیل و جایگزین کردن آنها با آیپی های سالم، این مشکل را رفع کنند. اما این مورد امری اجتناب ناپذیر است. اگر اسپم شدن ایمیل های ارسالی برای شما بسیار مهم است، پیشنهاد می شود آیپی اختصاصی خریداری کنید تا صرفا شما از آن آیپی برای ارسال ایمیل استفاده کنید.
11. ارسال ایمیل به آدرس های غیرفعال
ارائه دهندگان خدمات ایمیل در الگوریتم های اسپم فیلتر خود، نسبت حساب های ایمیل فعال به غیر فعال در لیست شما را بررسی می کنند. ایمیل غیرفعال، ایمیلی است که مدت زیادی از آن استفاده نشده است یا به ندرت استفاده می شود.
اگر یک ایمیل را به تعداد زیادی آدرس ایمیل ارسال می کنید که به نظر می رسد غیرفعال هستند، این کار باعث حساس شدن فیلترهای هرزنامه می شود.
برای جلوگیری از این امر، لیست ایمیل های خود را به صورت دوره ای از هر مشترکی که مدتی است با سایت شما تعامل ندارد، پاکسازی نمایید.
تصویر(9)
12. عدم رفع اشتباهات خود
قبلاً به اهمیت افزودن دکمه لغو اشتراک پرداخته شد. هر چقدر هم که کمپین های ایمیلی شما با ارزش است، باز هم باید گزینه ای در ایمیل خود قرار دهید تا مشترکان قادر باشند اشتراک ایمیلی را لغو کنند.
می توانید از اشتراک های لغو شده به عنوان فرصتی برای افزایش نرخ تعامل خود در آینده استفاده کنید.
به عنوان مثال، هر زمان که کاربر از لیست شما انصراف داد، می توانید یک ایمیل تأیید لغو اشتراک برای آنها ارسال کنید. در آن ایمیل، می توانید یک نظرسنجی قرار دهید تا متوجه شوید چرا مشتری نمی خواهد از اشتراک ایمیلی شما استفاده کند.
با استفاده از این اطلاعات، می توانید کمپین های ایمیل خود را برای جلوگیری از ترک مشترکین خبرنامه، بهینه کنید. به عبارت دیگر، شما به سادگی میتوانید از اشتباهات خود درس گرفته و برای ارسال ایمیل های بعدی، از روش های بهتری استفاده کنید.
13. پیوند دادن به وب سایت های مخرب و گمراه کننده
هدف اصلی بیشتر ایمیل های اسپم این است که شما بر روی برخی از انواع پیوندها کلیک کنید، بنابراین جای تعجب نیست که استفاده از انواع پیوندها در ایمیل ممکن است باعث اسپم شدن آن شود.
ممکن است به وب سایتی لینک دهید که به دلایلی اسپم به نظر می رسد. به عنوان مثال، این احتمال وجود دارد که ناقص کپی رایت باشد، به بدافزار آلوده باشد یا به هر دلیل دیگری جزو سایت های مخرب دسته بندی گردد.
دوم، اگر URL سایت با آدرسی که به کاربر نمایش داده می شود مطابقت نداشته باشد، ممکن است دچار مشکل شوید. به عنوان مثال، اگر URL نمایشی https://google.com بوده، اما لینک واقعی آن https://anotherwebsite.com باشد و می تواند باعث اسپم شدن ایمیل های شما شود. زیرا این یک روش رایج برای هکرها است تا با گمراه کردن کاربران آنها را به سمت سایت و لینک خاصی هدایت نمایند.
به همین ترتیب، استفاده از کوتاه کننده های URL نیز می تواند به همین دلیل مشکلاتی را ایجاد کند.
تصویر(10)
14. تعداد زیادی تصویر در ایمیل قرار ندهید (یا متن با تصاویر تناسب ندارد)
اگر یک تصویر بزرگ در ایمیل خود دارید و از هیچ متنی استفاده نکرده اید، این مورد می تواند باعث حساس شدن فیلترهای اسپم شود. برخی کاربران برای دور زدن سرویس های ضد اسپم و جهت استفاده از کلمات موردنظر خود، به جای درج متن واقعی در ایمیل، متن را در یک پرونده تصویری قرار میدهند.
به همین دلیل، ارسال صرفا یک تصویر واحد برای فیلترهای هرزنامه مشکوک به نظر می رسد.
اگر از تصاویر زیاد و متن بسیار کمی استفاده می کنید، باز هم ممکن است ایمیل های شما اسپم شوند.
اساساً، استفاده از تصاویر به عنوان جایگزینی برای متن می تواند شما را به دردسر بیندازد، پیشنهاد می شود چنین کاری انجام ندهید.
15. افزایش ناگهانی تعداد پیام های ارسالی ایمیل
اگر صاحب یک برند تجاری یا سایت خبری هستید و به طور معمول روزانه برای 2000 مشترک ارسال ایمیل انجام می دهید و ناگهان شروع به ارسال ایمیل به بیش از 20000 مشترک می کنید، این تعداد ارسال ایمیل بالا باعث می شود ایمیل های شما اسپم شوند (زیرا سرویس گیرنده های ایمیل افزایش یکباره ایمیل های ارسالی را رفتاری غیر منتظره و حمله اسپم می دانند).
بنابراین، اگر می خواهید لیست مخاطبین خود را افزایش دهید، این کار را به تدریج انجام دهید.
16. از آدرس ایمیل های مبهم و بی معنی استفاده نکنید
از تغییر مکرر در قسمت آدرس ایمیل خودداری كرده و از آدرس ایمیل های مبهم و بی معنی مانند sddhdsdk@sendx.io ،sdsdmdsm@sendx.io استفاده نکنید. اکیداً به کاربران توصیه می شود از آدرس های ایمیل قابل اعتماد مانند "feedback@”, “newsletter@”, “support@”, "hello@”, <your_name@> و غیره استفاده کنند.
نمی توان با اطمینان گفت که آیا رعایت این مورد باعث جلوگیری از اسپم شدن ایمیل های می شود یا خیر، اما مشاهده شده است ایمیل هایی که دارای آدرس های معتبر معنی دار هستند، نرخ باز شدن بسیار بهتری دارند. همچنین ممکن است آدرس های ایمیل مبهم و عجیب توسط برخی از کاربران به عنوان SPAM علامت گذاری شوند.
4/5 از 11 رای